lørdag den 21. januar 2012

Ramaskrig på Facebook

Hvem husker ikke tragedien i Norge.. den sidder stadigt frisk i sjælen på en masse, kunne vi nok blive enige om
Nu er der så rejst sig et ramaskrig på Facebook, fordi nogle opfører et teaterstykke om Breivik og hvad han gjorde

På sin vis kan jeg sagtens se ramaskriget og hvorfor. Det er stadigt frisk, sårene bløder endnu, og man vil ikke give ham den opmærksomhed han søger
Dog kan jeg også se det fra andres. Han fremstilles som det han er, en psykopat uden grænser og med storhedsvanvid, og for at vise folk hvor grimt det han gjorde var

For det har jeg fået af vide, at jeg er indehaver af en klam tankegang, men er den nu også det??

Det jeg siger er netop, at tiden skal hele sårene inden man kaster sig ud i sådan noget

Hvis ikke folk skrev stykker,lavede film mv, hvor meget ville vi så vide om fx Hitler eller 11 september og twintowers tårnene???
Skal det virkeligt ties ihjel???

Nej det mener jeg absolut ikke, men jeg mener at man skal have anstændighed, og ikke tvære det rundt i folks sår og frygt så hurtigt efter......

Jeg vil ikke sætte min underskrift på en protest, for som jeg siger kan jeg sagerne fra begge sider, hvilket virkeligt kan være en belastning i visse tilfælde, men jeg kan understrege at jeg finder det anstødeligt at man laver et teaterstykke så hurtigt efter.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar