mandag den 16. januar 2012

Kaffen galt i halsen....fordomme

jeg sidder på en side hvor en har skrevet et indlæg om fordomme pga valg i livet, og jeg kan sagtens følge hende i at der ER mange fordomme.

Derfor gik min hjerne i stå og knitrede da jeg så sætningen
Men man vælger jo selv, om man vil leve op til folks fordomme.




Undskyld hvad?????
Jeg vælger da på ingen måde, at leve op til visses fordomme, eftersom det ikke er pga MIG specifikt den fordom er opstået........
Hvis folk vælger at dømme mig eller andre pga valg i livet, så må det altså være på DERES regning, og IKKE på min!!

Vi kan jo hurtigt blive enige om at fordomme oftest bunder i frygt og uvidenhed, og ethvert skyts kommer frem i debatter, der absolut ikke har nogen faktuel værdi, men ofte starter en sætning som :
Jeg har prøvet
Jeg har oplevet
Jeg har set
Jeg har læst i aviserne

Det er jo ikke ligefrem en objektiv mening, og skræmmende nok lovgives der rent faktisk på de præmisser
2 eksempler hevet op af tryllehatten er:
Knivloven
Hundeforbuddet

Overvej lige EN gang til, at love vedtaget i Danmark ikke bygger på faktuelle oplysninger, men på FORDOMME... hvor er retssikkerheden for folket??

Hvad nu hvis en politiker overfaldes af en homoseksuel skal de så forbydes????
Eller rødhårede er dem der bryder loven mest skal alle så interneres i lejre, hvor at sikre god ro og orden?
Unge mennesker må kun køre biler med en hastighed på 30 km/t som en knallert

Okay jeg tror i kan se hvor jeg vil hen.....
Love BURDE baseres på FAKTA og ikke på uvidenhed og frygt.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar