fredag den 3. februar 2012

Børnechecken.. ikke for alle

Nu skal de rigeste måske af med børnechecken
det ser jeg ikke som et problem, men da jeg læser en artikel er de første linier:


De højtlønnede i fleksjob kan godt regne med at blive beskåret


Undskyld HVAD???


Okay der har været EN sag,med en der tjente et uhyrligt årsbeløb af 700.000... jeg gætter på at det var en vennetjeneste, men den generelle flexjobber får altså ikke det beløb!


Som flexjobber har du netop svært ved alment arbejde, men man vil virkeligt gerne bidrage til samfundet.
At blive flexjobber er ikke en dans på roser. Det kan tage år, og man smides igennem den ene arejdsprøvning efter den anden, lægekonsulenter for kommunen mener de er klogere end fx psykologer og andre der har et ekspertområde, hvori lægerne ikke har studeret videre, og så skal man klage....... sådan ca hver gang........


Ofte er flexjobbere brødpakkere, kassedame, receptionister mv og de er underlagt overenskomstlønnen......... så jeg ved ikke med jer, men sidst jeg så efter, er det ikke det der giver millioner på lønkontoen................


Jeg ser frem til at de definere rige........................;O)




kildehenvisning
http://avisen.dk/villy-vil-pille-ved-boernechecken_159949.aspx


Villy vil pille ved børnechecken

SF er klar til at tage børnechecken fra de rigeste, når Danmark i løbet af i år skal have en ny skattereform.
De højtlønnede i fleksjob kan godt regne med at blive beskåret, og børnechecken skal ikke længere automatisk sendes videre til de velstillede børnefamilier.
Det er nogle af de krav som SF stiller forud for forhandlingerne om de økonomiske reformer, som snart vil ændre afgørende ved velfærdssamfundets kontante ydelser til borgerne, det skriver Politiken.
"Jeg kan ikke forstå inde i mit hoved, at vi brandbeskatter almindelige, hårdtarbejdende lønmodtagere for at sende pengene videre til velhavende børnefamilier. Det er fuldstændig socialt skævt. Vi kigger på fordelingen, så det er de bredeste skuldre, der skal bidrage mest", siger Villy Søvndal til Politiken.
Regeringspartierne er dog langtfra enige, og både Vestager og Thorning har advaret om, at der er risiko for et mindsket arbejdsudbud, hvis de riges børnecheck bliver beskåret, da det vil øge marginalskatten.
Skatteordfører Nadeem Faroq vil kompensere de rigeste, hvis de mister børnepengene.
Kilde: Politiken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar