mandag den 5. marts 2012

Fodboldens folkefest der forsvandt

Da jeg var barn og teenager, var fodbold et samlingspunkt
Ikke kun for venner men også for familie

Folk samledes om tv, malede sig i hovedet og havde en god aften, og dem der var tilstedet ved kampene festede
Var der ballade.. med så mange mennesker samlet kan det ikke undgåes, men ser man idag hvordan fodbold er, så er der en meget stor forskel på dengang og nu

Alt for ofte læser jeg om kampe der er endt med romerlys på banen, før og efter kampe er toge smadret, der er voldsomme slåskampe, og politiet må bruge ekstremt store ressourcer for at holde ro..... for en FODBOLDKAMP

Når man så samtidigt skal læse skadefro smålige kommentarer på facebook og andre steder går min hjerne bare i stå
Ja hurra hvor er i store og seje at i sådan kan smadre andre mennesker, ødelægge ting, og efterlade en svinesti af format

Jeg kan kun undre mig........
hvor blev sportsånden af?
Hvornår blev det i orden at folk udøver vold mod andre, både psykisk og fysisk bare fordi de ikke lige er til FCK,Brøndby eller andet???

Måske sportsånden forsvandt samtidigt med, at sport blev et pengebegreb, og vanvittige beløb skiftede hænder for en spiller, et mennesker??

Er fodbold det nye colosseum, hvor det er tilskuerne der er aktørerne???


Ingen kommentarer:

Send en kommentar